torsdag, november 21

Vad händer nu?

Jag flyttade in i min lägenhet på månaden för ett år sedan. Ungefär lika länge sedan jag senast uppdaterade här mao. Kalla det snålhet eller lathet men trots detta åker jag fortfarande förbi föräldrarna och äter middag några gånger i veckan, en av fördelarna med att bara flytta två kilometer antar jag. Då jag fick mitt examensbevis förra månaden, vilket är en indikation på att studenttiden är över, skulle jag behöva hitta en icke-studentlägenhet. Kruxet är att de lägenheter jag är ute efter antingen är för dyra eller kräver kötid på 17 decennier.

Som icke-student behöver man till min förskräckelse faktiskt göra saker. Riktiga saker. Och om några dagar får jag min första hela månadslön. Jag har lyckats få ett halvtidsjobb som administratör på tågstationen samt ett vikariat på Swedbank tills jag hittar något mer passande. Om jag ska vara ärlig trivs jag ganska bra med detta upplägg, hur jag trivs med lönen får vi se om några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar