torsdag, augusti 15

Höst

Gjorde en tidig kväll igår efter att ha sett The Wolverine. Bra actionfilm som från första scenen gav en riktigt bra känsla som höll sig kvar under stora delar av filmen. Glatt överraskad, kan rekommendera den.

Luleå
Det börjar bli kallt om nätterna vilket betyder att hösten är här. Sommaren 2013 har gått väldigt fort tycker jag, känns inte alls speciellt länge sedan jag åkte upp till Kiruna för jobb. Årets Kiruna var ganska lugnt, mycket på grund av det kalla vädret i början av sommaren. Personalfesten helgen därpå värmde desto mer.

Jag har hunnit med att opererat bort två visdomständer, den sista för bara några dagar sedan. Kändes värre den senaste gången, vilket medfört en svullnad storlek köttbulle på kinden samt att äta med sugrör ett par dagar till. Diettips, verkligen. Endast yoghurt och mixade blåbär har slunkit ner idag.

Linköping
Förra helgen besökte jag Linköping där det dracks whisky och testades klubbar. En väldigt... egen klubb med 90-talstema som hade en annorlunda stil, minst sagt. Pallade äpplen och andra somriga grejer gjorde vi.  Efter denna helg smakar inte whisky lika illa, vilket jag inte kan bestämma mig om är en bra eller dålig sak

Börjat spela tennis och golf också. Förhoppningsvis får jag mitt gröna kort nästa onsdag, vilket betyder att jag får gå ut på 9- eller 18-hålsbanorna. Ett som är säkert är att golf är svårare än det ser ut, men också roligare!

Då jag inte studerar längre får jag inte bo kvar i lägenheten speciellt länge till. Jag har börjat att leta jobb då det känns bättre att ha ett arbete innan jag flyttar om jag eventuellt skulle få jobb på annan ort. Så arbetsförmledningen nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar