måndag, maj 5

Keeping it classy til christmas


Till de som frågar vad jag gör om dagarna. De som undrar varför jag inte svarar på sms, tilltal eller honungsgodisar. Anledning följer...

Jag har aldrig varit ett fan av intervjuprogram måste jag erkänna, och jag kommer troligtvis aldrig följa någon annan med större intresse efter december. Craig är en jordnära underhållare av rang och hans enastående konversationer, barnsliga humor varvat med ett skarpt intellekt som driver monologer till inspirerande dialoger och stela intervjuer till livliga diskussioner om - allt som oftast - ingenting alls, och får detta att fungera häpnadsväckande ofta.

Att han är en före detta drogmissbrukare och alkoholist som lyckats vända på livet gör inte hans resa mindre utmärkande. Till jul kommer Craig Ferguson att göra sitt sista avsnitt som host för The Late Late Show.

Vad jag gör om dagarna? Jag följer Craig Ferguson och kommer att göra det i ~8 månader till.

Craig och Obi Wan Kenobi


Under resans gång har Craig introducerat mig för klasshumor i skotsk brytning, the magnificent bastard som är Josh Robert "Geoff" Thompson, hur Paul McCartney verkligen ser ut, rasisten Michael och att det inte är en verklig häst i studion. Fler videor, mest för att jag själv ska ha en anledning att se dem igen.

Craig skiner kanske allra mest när han får prata med vackra skådespelare. His moments with the ladies (finns i 15! delar)

Pratar om Britney Spears alkoholproblem och drar paralleller till sitt egna.

Geoff får en egen röst vilket får Craig att skratta


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar