lördag, mars 30


Inne på åttonde och sista terminen för mig på universitetet. Jag är i full färd med att skriva examensarbetet som är det sista jag har kvar på utbildningen. I 20 veckor ska jag och en "kollega" (som vi kallar varandra vid seriösare tillfällen) skriva om drivna företagares värderingar när det kommer till deras företag, eller, på grekiska: "Söka bättre förståselse för serieentreprenörers kognitiva kunskapsstrukturer kring centrala faktorer bakom affärsmodellering".

Med hjälp av en metod vid namn RepGrid tar vi reda på hur tio olika personer som driver eller har drivit fler än tre företag för att förhoppningsvis hitta något mönster i deras tankegångar. Dessa tio personer har varit relativt svåra att hitta, då det är relativt sällsynt att en person startar så pass många företag, vilket gjorde att vi ifrågasatte vårt val av inriktning ganska hårt i början. I efterhand, när vi fått tag i dem, känner vi att det var mödan värt då dessa personer faktiskt varit intressanta att studera och oftast väldigt trevliga att prata med.

Så det är vad som händer här. Ska kriga på lite extra sista halvan av terminen för att bli en auktoriserad revisor. För detta behöver jag läsa en fortsättningskurs inom juridiken som jag planerar på att läsa samtidigt som examensarbetet skrivs. Peppar peppar.

Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar